Středa, 26 ledna, 2022
aktualne
Home Rady a Návody Být influencerem není tak snadné, jak si všichni myslí! Říká hvězda, kterou...

Být influencerem není tak snadné, jak si všichni myslí! Říká hvězda, kterou sledují miliony lidí

Influencerstvo nebo ovlivňování lidí, je způsob jak si vydělat tisíce eur měsíčně za to, že propagujete produkty a služby na svém Instagram. Není to však tak jednoduché a je za tím hodně práce.

Kdo je vlastně influencer? Jde o člověka, který má vliv na určitou skupinu spotřebitelů a může ovlivňovat jejich nákupní chování. Může to být i ovlivňování názorového vůdce s cílem, aby mluvil o vašem produktu spontánně nebo za honorář.

Mezi influencerov patří známé osobnosti, blogeři, nebo videoblogeri, kteří mají obrovskou sledovanost, resp. čtenost. V současnosti význam influencerov stoupá díky sociálním sítím a přesycením zákazníka tradiční reklamou.

Slavná díky reality show
Amy Hart je bývalá letuška z Anglie, kterou poznal svět díky reality show s názvem Ostrov lásky, které se zúčastnila v roce 2019 s vizí nalezení nové lásky. Když se Amy rozhodla jít do zmiňované show, ptala se svého tehdejšího zaměstnavatele, zda na ni pár měsíců počkají, ale oni však tuto možnost odmítli, a tak Amy zůstala bez práce.

Cílevědomá blondýnka pro Daillymail přiznala, že se o práci nebála, protože věřila, že po reality show ji budou znát miliony lidí a bude moci vydělávat jako influencerka. I se tak stalo.

Rok po šou dosáhla na Instagram šílené číslo sledovatelů. Má jich více než milion. Samozřejmě, při takovém množství fanoušků, si může dovolit ptát i více peněz za spolupráce. Jak to však celé začalo?

Jde o velký byznys a reálnou práci
Půvabná Amy prozradila, jak začala její kariéra influencerky. „Po příchodu z Ostrova lásky mě oslovila společnost, která vyrábí gumové vitamíny. Chtěli, abych zveřejnil čtyři příspěvky o jejich produktech, a za to mi zaplatí 11 700 eur. „Aktuální podstatná část jejích výdělků pochází právě ze spoluprací.

Vyjádřila se, že jí je dost smutno, když lidé práci influencerov dehonestuje, protože přiznala, že je to dřina, ale zároveň velký byznys. „Platím své daně. Společnosti se při propagaci svých produktů spoléhají na lidi jako jsem já. Je to všechno součástí řetězce a je nepříjemné, když nás lidé jen bagatelizují nebo kritizují za to, co děláme. „

Přiznala, že nepřijímá všechny spolupráce a už si vybírá, s jakou společností se ztotožňuje a je ochotna ji zpropagovat a půjčit jí svou tvář.

a
Jak to však celé funguje?
Už to není jako kdysi, žádná skrytá reklama na Instagram není povolena. Podle pravidel Instagramu musí být reklamy viditelně označené – „placený za obsah“, je to však stále kontroverzní.

Amy vysvětlila: „Pokud používáte hashtag #ad, znamená to, že jste dostali zaplaceno za propagaci tohoto produktu. #gifted znamená, že jste to dostali, bez povinnosti zveřejňovat o tom příspěvky. #affiliated znamená, že jste si ho koupili sami, ale pokud někdo klikne na někteří z vašich odkazů na nákup, získáte malé procento. „

Dále pokračuje: „Společnost vás osloví a řešila smlouvu. Kolik dostanete zaplaceno, závisí na tom, kolik máte sledovatelů a jak dobře dokážete vyjednávat. Na začátku je lákavé říci na všechno ano, ale naučíte se to selektovat. Seřazení obsahu vám může trvat dvě hodiny, ale i dva týdny. „

Amy se snaží vyvrátit názor lidí, že být influencerom je jednoduché, a že nejde jen o baby povalující se doma na gauči, které si sem-tam udělají nějakou šelfu. Mluví o tom, kolik hodin denně trvá příprava focení, nachystaný všeho, co potřebuje k tomu, aby její příspěvky měly smysl, aby na nich vypadala dobře a aby splnily účel.

Jde o reálný full time job, který denně zabírá více než 8 hodin. To, že člověk nedělá od 8 do 16tej v nějaké firmě, ještě neznamená, že nepracuje. Jde jen o jiný způsob vydělávání peněz.

Slováci nejsou výjimkou
Pro někoho je influencerstvo nesmyslné. Nicméně, umět dobře využít svůj potenciál na sociálních sítích, není k zahození. Nemusíte propagovat něco, s čím nejste opravdu ztotožněni.

Samozřejmě, mnoho ze začínajících influencerov přikývne na každou nabídku, protože si chtějí vydělat, ovšem časem, si umí vybrat, které věci umí lidem opravdu pomoci, a při kterých jde jen o byznys.

Vždy však budou existovat influenceri, kteří propagují vše bez ohledu na to, aby si uvědomovali, jaký dopad to může mít na nákupní chování lidí.

RELATED ARTICLES
- Reklama -SEO článek

Nejnovější články